Behöver jag säga att hon är amerikan?

Förra helgen såg jag filmen Crazy Stupid Love på bio. Filmen var riktigt rolig och som grädde på moset tar Ryan Gosling av sig till bar överkropp i en scen! Vi satt nästan som i trans hela gänget. Det är dock inte filmen i sig jag måste berätta om utan hela bioupplevelsen. Det är inte samma sak som att sitta hemma. Nej! De som stör sig på att folk harklar sig, viskar och prasslar med påsen har inte fattat poängen med att gå på bio, för just det är en del av anledningen till att jag går på bio. Att nästan ha ätit upp popcornen innan filmen har börjat. Att behöva stänga av telefonen och försvinna i två timmar. Sitta helt trollbunden av en film oavsett om den är bra eller inte. Just detta vill jag komma fram till. Att komma ut ur biosalongen och vara missnöjd. 

Inte särsklit ovanligt men Sarah Deming tog detta till en ny nivå. Efter att sett filmen Drive -som förresten Ryan Gosling spelar i, stämmer hon FilmDistrict -distrubitören, och biografen hon såg filmen på för missvisande trailer. Tydligen förväntade hon sig en film liknande Fast and Furious filmerna. Visst titeln på filmen pekar på att mycket utspelar sig bakom en ratt men tydligen inte tillräckligt mycket för Sarah. Hon hoppas att hennes stämning ska leda till att andra kan stämma av samma orsak. För lite pianospelande i The Pianist? Inte alls tillräckligt med regn i Singin in the Rain? Ja om sarah får som hon vill så vet ni vad ni kan göra.
Vad vill hon då ha? Mångmiljonsbelopp i skadestånd? Nej bara tillbaka kostnaden för biljetten... Min kommentar finns i bilden nedan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0