Gute trip del 3 - mat

För det mesta blev det picknick med plockmat vi införskaffat, men några resturanger blev det också naturligtvis.

På Fårö finns restaurangen Creperie Tati, en fransk restaurang som på meny endast har crepes och galetter (som är crepes fast gjord på mer matig deg). Hela gården är fylld med gamla gamla bilar, kylskåp och en massa andra saker som restaurang ägarinnans pappa har samlat på sig genom åren. Var som att gå i ett äventyrsland med 50-tals tema. Galetterna var himmelska, min var fylld med champinjoner och bacon och medan vi åt stod fåren på andra sidan stenmuren och tittade på oss, medan kvällssolen höll på att försvinna helt. Magiskt!

 

Inne i Visby hittade vi till en liten fiskrestaurang som heter Bakfickan. Maten var så himla god att vi gick dit två gånger på samma dag! Haha Första besöket åt jag rökta räkor med nybakat bröd och aioli, andra gången beställde jag stekt makrill med potatismos. Till detta drack jag massor av flaskor jordgubbssaft som smakade precis som mormors.

I Visby har dom också Sveriges största glassbar med 140 olika smaker att välja på. Slutade med valen plopp-, popcorn-, dammsugare- och lakritshallonglass. Bästa frukosten i år!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0