Brum Brum

Hemma från Birmingham igen. Har varit en vecka som jag kommer minnas länge länge!

Under våran EU-projekt vecka hann jag:
  • Njuta av vårsol
  • Bli genomblöt av engelskt regn
  • Se premier league fotboll
  • Gå på pub
  • Gå ut och ha det mycket trevligt!
  • Äta på resturang där de hade mjukglassmaskin (var som en dröm!)
  • Besöka fabriken/byn där de gör Cadbury chokladen. Det var som att vara på visit hos Willy Wonka.
  • Leka på lekplatsen utanför.
  • Bli visiterad tre utan fyra gånger som vi gick igenom säkerhetskontroll.
  • Shoppa
  • Åka till Manchester
  • Åka i dödstaxi
  • Dansa wienervals
  • Springa 3 varv runt ett klocktorn
  • Hålla presenation på engelska med resten av järngänget
  • utöver allt detta fanns det faktiskt tid till att vara på konferensen också. haha

Ni ser vad skylten säger själva. Vi tolka detta som den mentala åldern, vilket lärarna för de andra barnen som var där var lite tveksamma till dock.

Vi hade en tävling dag 2 som gick ut på att man skulle hitta olika saker på campus och samtidigt ta sig snabbt i mål. Vi var inte snabbast i mål men vi hade flest rätt på frågorna så självklart vann lag Brum Brum! Här är lagledaren Kiley med segervinet.
Ätpinnar och kinesisk karaoke...kan det blir mer förvirrande?!
Mitt varma välkomnande när jag kom tillbaka till Birmingham. Å finns ju inte i engelskan så då blir det två A, därav den fina stavningen på mitt namn. Tack pojkar!
Hela gänget från dagarna



Avslutar med de kloka orden som har genomsyrat hela veckan... LOVE IS OK!


Kommentarer
Åsa

Hur svårt hade de att uttala ditt namn på en skala? Inga engelsmän (eller andra heller för den delen) kan uttla mitt namn här. Inte kul att få heta allt från Asa, wassup till Aussie.

2010-03-30 @ 22:04:42
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0