Tack och hej nisse

Är nu tillbaka till verkligheten efter den bästa helgen i mitt liv! Som startade med studentdagen och avslutades med balen.

Fredagen startade i stora Upphärad (ironisk) med champangefrukosten som var supergod och jättefin. Stort tack till becca med familj som fixa med det. Sedan bar det av till skolan. Klassfotografering gick väl helt ok, koncentrera mig mer på att hålla stadigt fokus än att se bra ut. haha Vi hade sen träff med våra mentorer som är två av dom bästa lärarna jag haft. Där blev det utdelning av betyg och vi fick alla varsin ros och ett A4 med vårat namn på. Grejen var att de hade skrivit personliga grejer på bokstäverna i våra namn. Så jag fick:
Åsikts full
Sista minuteninlämnare
Aktiv debatör
Sedan hade också becca gjort ett bildspel där det var en barnbild och en nutidsbild på alla i klassen. Så till tonerna av ABBAs Tank you for the music rullade bilderna på oss. Efter en onödig tid i aulan och middag -som jag bokstavligen fick slänga mig i för att hinna, var det dags att ställa upp oss för att springa ut till nära och kära. Vilken adrenalinkick det var!
När allt med skolan var över ställde vi oss på vår lilla men snygga vagn. Har nog aldrig skrikit så mycket som jag gjorde på vagnen. Vilket kanske inte var det bästa med min hals men man lever bara en gång.
Sedan var det middag med släkten och sedan utgång med gänget.
Om man frågar mammas sida av släkten som var där var höjdpunkten på kvällen inta att jag tog studenten utan att min mormor låste in sig på toaletten... Där hon blev sittande i typ flera minuter. Medan pappa och Stig stog och försökte få ut henne, stod min moster och grät av skratt och min kusin stod gapskrattande redo med kameran för att fånga mormor när hon kom ut. haha 

Så nu sitter jag här fortfarande utan att riktigt ha fattat att det är över. Det är nu meningen att man ska vara vuxen och ta hand om sig själv... usch va tråkigt!


Kommentarer
kusin malin

hahaha jo när mormor låste in sig på toa skratta vi gott,synd om henne fniss

det va kul att få vara med på din stora dag.

2009-06-08 @ 18:49:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0