balen med stort B

Som jag skrev i inlägget under avslutades helgen med balen. I år hade vi den på Folkets Hus istället för på Swania som den alltid brukar vara på och det var verkligen inga problem med att vara där. Det tråkiga var att det regnade så när vi var framme efter att stått i kön jättelänge hade nästan alla utanför gått hem men men... Vi syntes iallafall när vi kom i vår blå buss! 




Bussgänget

Efter så kallat mingel som mer var en jakt på kompisarna var det dags för trerätters middag. Förätten var räkor på toast och läste man i tidningen dagen efter ska det tydligen vara löjrom på men det måste dom missat på vårat bord. haha Huvudrätten var tomatfärserad movitzkycling med villökssky och pommes risolette. Vilket på mitt språk är kyckling med nått gojs i och potatis. Desserten var det bästa av allt! Cheescake med en chokladdoppad jordgubbe vid sida. Så gott tyckte alla utom Petrus som tyckte det smaka järn tydligen, vilket vi andra runt omkring plus servitören fick lukta på. Efter middagen var det dags för den årliga valsen men då gick vi till baren istället. haha När det sedan blev riktig musik kom vi tillbaka igen. I slutet av kvällen blev det helt plötsligt vals igen och jag kan inte dansa vals men det stoppade ingen av oss!

Vill bara tillägga hur svårt det är att dansa i 10 centimeters klackar och balklänning. Det va ingen dans på rosor!


Får också tacka mina personliga fotografer under dessa två dagar! haha Maria som till och med ställde sig på bordet för att ta kort i fredags och goa Kajsa som stod ute i regnet och vänta på mig i söndags. TACK!


Kommentarer
Kim

Balen med stort B?

Snarare BUSSEN MED STORT B hahaha!

Jaa valsen kommer väl aldrig du glömma ;)

2009-06-10 @ 13:51:50
URL: http://kimiam.blogg.se/
Tina

Fiiiiin du var :) O du... bristen på kunskap i vals tror jag du kan skylla på din så icke dansante far;) Kram

2009-06-14 @ 09:19:14
URL: http://tinaj82.blogg.se/
Angelina

Vad fin du var i din klänning. Verkar som du hade en riktigt rolig och trevlig studenthelg. Kram

2009-06-14 @ 11:48:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0