Sjukt inlägg

Saker jag inte kan vara utan när man förbannas med en förkyldning:

 -- Joggingbyxor - Det finns nog inget som är skönare att gå med oavsett om man är sjuk eller ej.

 -- Tubsockar - Ja ja, jag vet att det låter lite konstigt, men jag hatar att frysa om fötterna och det gör jag inte med dessa    på mig. Plus att dom är väldigt sköna och har man lite tråkigt -som jag brukar ha när jag är sjuk, så glider man på golvet utmärkt med tubsockar.

 -- Halsduk/Sjal - Jag är halsduk freak. Det finns inget som är goare, och man håller sig varm.

 -- Toapapper - Klarar inte av små näsdukar och när man har snytit slut på några paket orkar iallafall jag inte mer. Därför är det så mycket mer praktiskt med toapapper.

 -- Indominsalva - Minus med toapapper är att det "skaver" under näsan, och då är indominsalva utmärkt! Så ja, jag går runt hemma med en vit kletig mustach liknande grej under näsan. haha

 -- Värktabletter - För att bli frisk. Jag är ingen pillermänniska. Tar så lite tabletter som möjligt, har fått för mig att om man tar värktabletter jämt när man har ont så slutar det att fungera efter ett tag, för att kroppen vänjer sig med det.

 -- Bafusin - halstabletter

 -- Te - Häller i mig mängder av te när jag mår kasst. Man blir varm och go in i märgen av det.

Grejer jag undviker när jag är sjuk:

 -- Termometer - Är jag sjuk så är jag, mental så blir det inte bättre genom att få det bekräftat av en maskin. Koncenterar mig istället på att bli frisk.
 -- Spegel - Det låter super ytligt, men att se sig själv i spegeln när man är sjuk, får en -iallafall inte mig, att må bättre.

Varför är det så att man blir sjuk precis när man verkligen inte har tid med det. Försökte övertala mina föräldar att jag visst kan gå till skolan men det funka inte. Pappa svara med att säga att antingen är du borta två dagar eller två veckor för att du får lunginflammation. Åhh vad jag ogillar när han har rätt....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0