Rosa kalsonger?

Jag slö tittade på kanal 5 i går kväll. Programmet hette USA:s farligaste fångar. Jag tittade inte särskilt koncenterat förrän personalen skulle göra en razzia, vilket betyder att de tittar igenom hela avdelningen efter olagliga och farliga saker. De kroppsvisiterar också fångarna. Detta i sig var inte det intressanta, utan vad som fångade hela min uppmärksamhet var de rosa kalsongerna. Måste tillägga att det var inte den där diskreta rosa färgen som bara glider förbi, utan det var verkligen rosa. Sådan rosa som skriker: "Titta hit!" Resten av programmet satt jag helt fast. Ironin slog mig. Här sitter dessa män, manliga män med sina tatueringar och percingar, med den där blicken som får mig att rycka tillbaka med rysningar längst ryggraden. Män som i sin stävan efter manlighet hamna i fängelse, dessa män som är de farligaste i världen. Men när de stod där i sina rosa kalsonger var det inte råa män jag såg utan små pojkar.

Fast hur mycket de än såg ut som små pojkar skulle jag aldrig våga gå dit. Programmet hette USA:s farligaste fångar av en anledning.  



Kommentarer
Kim

HAHAHAHAHA i klass med rasisterna som smuttar champagne! xD

2008-09-17 @ 11:16:02
URL: http://kiiimj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0