Miljösnack

Hade den goaste skoldagen idag, men också ett uppvaknande.
Först var vi på föreläsnig om klimatet. Han skrämde upp mig riktigt rejält. Det kommer gå åt fanders, var det enda som rörde sig i mitt huvudet. Vi är dömda. Mot slutet så pratade han om att det går att göra något åt men då var det redan försent för mig. Ljuset i tunneln var ett mötande tåg.
Han pratade om att även om vi gör små saker för att förbättra miljön så räcker inte det, även om det är ett steg i rätt riktning. Det måste hända något stort. Vilka/vem har makten att göra något stort? Politikerna. Kan man lita fullt ut på dom? Nej.
När han höll i detta var klockan tio, jag hade vaknat upp ungefär en och en halv timme tidigare så för mig var det lite för tidigt för att börja snacka om att världen håller på att gå käpprätt åt helvete. Fast han var duktig och väldigt inntressant. Detta ämnet är ett ämne som man antingen kan prata om så att det blir intressant eller så att man somnar, men han fick än verkligen att lyssna och bli intresserad.
Efter detta så gick vi och käka pizza, supergod pizza. Det var skönt att bara sitta där med dom två, bara ta det lugnt och äta gott, efter en sådan förmiddag.
Tillbaka i skolan såg vi på film om miljön. Filmen hette The Planet, riktigt skickligt skapad. 

Efter allt detta miljösnack känner jag fortfarande att ljuset i tunneln är ett mötande tåg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0